ویزای شینگن فرانسه

ویزای شینگن فرانسه

فرانسه کشوریست در اروپای غربی که پایتخت آن شهر پاریس میباشد. این کشور که ۶۷ میلیون نفر جمعیت دارد با کشورهای بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، سوئیس، ایتالیا و اسپانیا دارای مرز مشترک میباشد. مردم این کشور دارای ادیان متفاوتی میباشند. تقریبا ۶۴% کاتولیک، ۳% پروتستان و ۲۸% بدون دین هستند. مردم این کشور به زبان فرانسه تکلم میکنند و واحد پولی آنها یورو است.
تنوع آب و هوایی در شهرهای کشور فرانسه بسیار است و دارای آب و هوای اقیانوسی، اقیانوسی مرطوب و سرد، مدیترانه ‌ای و زمستانی میباشد. اما بطور کلی کشور فرانسه دارای آب و هوای معتدل و مدیترانه ای میباشد.

 

سفر به کشور فرانسه
بدون شک کشور فرانسه را میتوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در جهان و اتحادیه اروپا معرفی کرد. این کشور به علت قرارگرفتن در موقعیت جغرافیایی عالی، وجود موزه ها و بناهای تاریخی و همچنین مراکز تجاری و خرید بسیار، مقصد مناسبی برای گردشگران و علاقه مندان به تور فرانسه است.
در کشور فرانسه شما میتوانید برای هر نوع سلیقه ای جاذبه ی گردشگری مناسب بیابید. وجود بهترین آثار تاریخی، زیباترین شهرها، زیباترین قلعه ها و … این کشور را به مقصدی مناسب برای علاقه مندان به جاذبه های تاریخی تبدیل کرده است. در این کشور وجود بزرگترین و زیباترین سواحل و کوه ها، زیباترین روخانه ها و دهها مورد دیگر  باعث شده است که تور فرانسه جزو محبوبترین تورهای اتحادیه اروپا بشمار آید.
شهرهای پاریس، مارسی، تولوز، نیس و نانت از شهرهای مهم کشور فرانسه میباشند. جذاب ترین و پرطرفدارین تور فرانسه به مقصد پاریس، پایتخت این کشور است. وجود جاذبه های توریستی فراوان، فرهنگ متفاوت، موزه ها و بناهای تاریخی، بلوار های زیبا، رستوران ها و فضای منحصر به فرد آن و … باعث شده است این شهر یکی از جالبترین و پربازدیدترین شهرها در جهان شود.

 

مراحل دریافت ویزای شینگن فرانسه | تعیین وقت سفارت فرانسه
کشور فرانسه عضو "پیمان شنگن" می باشد، بنابراین علاقه مندان سفر به این کشور جهت ورود نیازمند ویزای شینگن فرانسه می باشند. کشور فرانسه در ایران دارای دفتر سفارت است و متقاضیان دریافت ویزای شینگن فرانسه متوانند مراحل دریافت ویزای خود را به راحتی در شهر تهران انجام دهند.
قبل از انجام هرگونه اقدام جهت دریافت ویزای شینگن فرانسه متقاضیان باید نسبت به دریافت وقت سفارت فرانسه اقدام نمایند. وقت سفارت فرانسه در واقع نوبتی است که سفارت برای متقاضیان تعیین میکنند. و متقاضیان دریافت ویزای فرانسه میبایست در روز و ساعات مقرر شده از سوی سفارت به بخش کنسولی سفارت فرانسه مراجعه و مدارک خود را ارائه دهند.
بخش کنسولی سفارت فرانسه در واقع ویزای شینگن فرانسه را صادر میکند. این بخش به جز روزهای تعطیلات رسمی، یکشنبه الی پنج‌شنبه از ساعت ۷:۳۰ الی ۲۰:۰۰ آماده ارائه خدمات به متقاضیان اخذ ویزا است.
سیستم نوبت دهی سفارت فرانسه بصورت آنلاین میباشد. متقاضیان باید با مراجعه به سایت سفارت و ایجاد حساب کاربری نسبت به دریافت نوبت اقدام نمایند. سایت سفارت در ساعتهای متفاوتی جهت نوبت دهی باز میشود و زمان مشخصی ندارد و در همان دقایق اولیه تمام وقتها پر میشود. از این رو متقاضیان دریافت وقت سفارت فرانسه میبایست این کار را به کارشناسانی خبره و با تجربه واگذار نمایند.

کارشناسان با تجربه ی ویزاسازان با سال ها تجربه در زمینه ی تعیین وقت سفارت فرانسه با توجه به نوع ویزای درخواستی شما و تاریخ سفر، در اولین زمان ممکن اقدام به دریافت وقت سفارت برای کشور فرانسه می نمایند.

انجام فرایند اخذ ویزای شینگن فرانسه و همچنین تعیین وقت سفارت فرانسه اغلب در بازه ی زمانی  3 الی ۴ ماه بطول می انجامد.  بنابراین متقاضیان دریافت وقت سفارت فرانسه می توانند با ارسال کردن مدارک مورد نیاز روال درخواست وقت خود را به کارشناسان ما در گروه ویزاسازان محول نمایند و اطمینان خاطر داشته باشند که متخصصین ما در حداقل زمان ممکن در صدد تعیین وقت سفارت فرانسه آنها برخواهند آمد.

در ادامه ی مطلب برای دانستن مراحل دریافت ویزای شینگن فرانسه با تیم ویزاسازان همراه باشید.

ویزای شینگن فرانسه
۱    تکمیل فرم اطلاعات فردی ویزای شینگن فرانسه
پس از انجام مراحل تعیین وقت سفارت فرانسه و مشخص شدن تاریخ حضور شما در سفارت، مرحله بعدی پر کردن فرم اطلاعات فردی متقاضی میباشد. لازم به ذکر است برای هر نفر باید فرم بصورت مجزا تکمیل گردد. به عنوان مثال برای یک خانواده ۳ نفره، برای هر فرد باید یک فرم بطور کامل و دقیق تکمیل گردد. فرم اطلاعات فردی را از لینک زیر دانلود نمایید.

 

دانلود فرم اطلاعات فردی ویزای شینگن فرانسه

پس از تکمیل فرم باید آن را جهت بررسی به تلگرام ویزاسازان ارسال نمایید.

تلگرام ویزاسازان: ۰۹۳۶۳۲۹۷۱۷۹

 

۲    پر کردن فرم سفارت فرانسه
پر کردن فرم سفارت فرانسه، مرحله ی دوم دریافت ویزای فرانسه است. فرم سفارت فرانسه برای سفارت این کشور دارای اهمیت بسیاری است بنابراین توصیه میشود در هنگام پر کردن فیلدهای خواسته شده نهایت دقت را داشته باشید. لازم به ذکر است ممکن است با داشتن کوچکترین خطایی در ثبت اطلاعات فرم، افسر سفارت فرانسه صلاحیت شما را تایید نکند و در نتیجه از ویزای شینگن فرانسه محروم شوید. فرم سفارت فرانسه را میتوانید از سایت ویزاسازان دانلود نمایید. پس از دانلود فرم و پرینت آن، فرم را با دقت تکمیل کرده و به همراه سایر مدارک خواسته شده، که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، در روز مصاحبه حضوری به بخش کنسولی سفارت فرانسه (شرکت VFS) واقع در مرکز تجاری پالادیوم ارائه دهید. لازم به ذکر است سفارت فرانسه مدارکی که به صورت الکترونیکی به دفتر سفارت ارسال می شوند را مورد بررسی قرار نمی دهد و ایمیل هایی که در آن ها مدارک ضمیمه شده اند بدون بررسی پاک خواهند شد.

 

فرم سفارت فرانسه را میتوانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.
دانلود فرم سفارت فرانسه

 

۳    تهیه چک لیست مدارک ویزای شینگن فرانسه
مرحله ی مهم و نهایی در پروسه ی دریافت ویزای شینگن فرانسه، تهیه مدارک خواسته شده سفارت فرانسه میباشد. در ادامه این مطلب میتوانید لیست مدارک خواسته شده را مشاهده و یا از طریق لینک دانلود آنرا دانلود نمایید. جهت دریافت هر نوع ویزایی از جمله ویزای شینگن فرانسه لازم است متقاضیان تمام مدارک را به صورت کاغذی آماده کنند و به دفتر کنسولگری ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی فرانسه
۱-    فرم درخواست روادید : فرم درخواست روادید کوتاه مدت برای فرانسه که باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی تکمیل شود.
۲-    دو قطعه عکس رنگی: دو قطعه عکس رنگی زمینه سفید ، (۳٫۵  در ۴٫۵ سانتی‌متر)
۳-    اصل گذرنامه متقاضی به همراه کپی: اعتبار گذرنامه باید حداقل سه ماه پس از پایان اعتبار روادید درخواستی بوده و دارای حداقل ۲ صفحه مهر نخورده باشد.
۴-    کپی روادید شینگن قبلی: فتوکپی کلیه روادیدهای شینگن که تاکنون دریافت کرده اید. (بر روی گذرنامه فعلی و گذرنامه های قبلی) و فتوکپی همه مهرهای ورود و خروج.
۵-    شناسنامه: اصل شناسنامه فرد متقاضی به همراه کپی تمام صفحه ها
۶-    اسناد وضع اجتماعی حرفه ای و تمکن مالی
•    کارمندان: قرارداد کار، صورتحساب بانکی شش ماه گذشته، رضایتنامه کارفرما مبنی بر خروج متقاضی، مفاصا حساب مالیاتی
•    برای تجار و بنگاه داران: آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی و اظهارنامه ثبت در ثبت شرکتها، کارت بازرگانی یا پروانه کسب، پرینت گردش حساب بانکی.
•    مشاغل آزاد: کپی جواز کسب، صورتحساب گردش حساب بانکی ۶ ماهه، مفاصا حساب مالیاتی
•    بازنشستگان: فیش حقوق بازنشستگی ۶ ماه گذشته
•    برای کودکان و دانشجویان: گواهی تقبل هزینه توسط یکی از والدین، اسناد هویتی، تمکن مالی و وضع حرفهای شخصی که هزینههای سفر را تأمین میکند، اجازه خروج رسمی پدر وقتی فرزند بدون پدر خود مسافرت میکند، گواهی اشتغال به تحصیل در مدرسه یا دانشگاه یا گواهی ثبت نام برای سال آینده، گواهی برخورداری از محل سکونت در فرانسه
•    واچر هتل. در صورت نداشتن رزرو هتل، مسافر باید مدارک توان مالی تأمین هزینهها به اندازه ۱۲۰ یورو در روز را ارائه دهد.
•    بلیط رفت و برگشت
•    بیمه نامه بین المللی پزشکی و بازگشت به کشور مبدأ مبنی بر پوشش هزینههای احتمالی بازگشت به کشور مبدأ به دلیل پزشکی، درمان پزشکی اورژانس و یا هزینههای بستری اورژانس در سرتاسر فضای شنگن تا سقف تضمین شده حداقل ۳۰ هزار یورو برای تمام مدت اقامت گواهی کند. (دارنده روادید کثیرالسفر موظف به ارائه بیمه نامه معتبر برای مدت اولین سفر بوده، تهیه بیمه نامه برای سفرهای بعدی بر عهده خود اوست.)
•    نامه ای که در آن کامال هدف از سفر به فرانسه ذکر شده است.

دانلود چک لیست مدارک ویزای شینگن فرانسه

 

نکته:
–    در برخی موارد مانند ویزای شینگن توریستی، ویزای تجاری، ویزای فرهنگی و مقامهای رسمی از متقاضی درخواست میشود تا برگه دعوتنامه را نیز به همراه سایر مدارک ارائه کند.
–    مطابق اطالعیه جدید سفارت فرانسه، از تاریخ ۱۸ جوالی سال ۲۰۱۷ جمعآوری پروندههای تقاضای ویزای فرانسه، اطالعات بیومتریک و تعیین وقت از طریق کارگزار سفارت انجام میشود. این پیشخوان ویزا مورد تائید سفارت فرانسه بوده و توسط شخص سفیر افتتاح شده است.

هزینه و زمان اخذ ویزای توریستی فرانسه
بررسی اولیه مدارک به منظور صدور ویزا دو هفته طول خواهد کشید. ممکن است تا صدور قطعی و تکمیل مدارک، چند هفتهای بیشتر نیز زمان احتیاج باشد ولی عموماً تا شش هفته بعد از تحویل مدارک به بخش کنسولی، وضعیت درخواست متقاضی مشخص میشود.
هزینه صدور ویزا بر اساس گروههای سنی متغیر است
۱-    کودکان صفر تا ۶ سال: رایگان
۲-    کودکان ۶ تا ۱۲ سال: ۳۵ یورو
۳-    افراد بالای ۱۲ سال (ویزای کوتاه مدت): ۶۰ یورو
۴-    افراد بالای ۱۲ سال (ویزای بلند مدت): ۹۹ یورو
۵-    ویزای بلند مدت دانشجویی: در چارچوب برنامه Campus France کامپوس فرانس: ۵۰ یورو
** البته مبلغ ۲۵ یورو به ازای هر نفر برای بررسی مدارک نیز دریافت میشود

 

نکته ها:
–    جمع آوری پرونده های تقاضای ویزای شینگن فرانسه، ۲۰۱۷ جولای سال ۱۸ (مطابق اطلاعیه جدید سفارت فرانسه، از تاریخ اطلاعات بیومتریک و تعیین وقت از طریق بخش کنسولی سفارت فرانسه (شرکت VFS) واقع در مرکز تجاری پالادیوم انجام میشود. این پیشخوان ویزا مورد تائید سفارت فرانسه بوده و توسط شخص سفیر افتتاح شده است.
–    هزینه و زمان اخذ ویزای توریستی فرانسه بررسی اولیه مدارک به منظور صدور ویزا دو هفته طول خواهد کشید. ممکن است تا صدور قطعی و تکمیل مدارک، چند هفتهای بیشتر نیز زمان احتیاج باشد ولی عموماً تا شش هفته بعد از تحویل مدارک به بخش کنسولی، وضعیت درخواست متقاضی مشخص میشود.
–    در برخی موارد مانند ویزای شینگن توریستی، ویزای تجاری، ویزای فرهنگی و مقامهای رسمی از متقاضی درخواست میشود تا برگه دعوتنامه را نیز به همراه سایر مدارک ارائه کند.

 

 توصیه های ویزاسازان | در روز مراجعه به بخش کنسولی فرانسه به نکات زیر دقت نمایید.
–    عدم حمل شوکر، وسائل تیز، برنده و سلاح سرد مانند (چاقو، ناخن گیر، موچین و….)
–    عدم حمل اسپری،گاز اشک آور و هرگونه افشانه، فندک و هرگونه وسیله اشتعال زا
–    هرگونه لوازم الکترونیکی شامل: دوربین عکاسی، دوربین فیلمبرداری، لپ تاپ و …
–    همراه نداشتن سلاح گرم حتی درصورت داشتن مجوز قانونی

    جهت تعیین وقت سفارت ایتالیا کافیست اسکن صفحه اول پاسپورت خود را به شماره ۰۹۳۶۳۲۹۷۱۷۹ در تلگرام و یا واتس اپ ارسال کنید. همچنین میتوانید اسکن صفحه اول پاسپورت خود را به ایمیل info@visasazan.com ارسال نمایید.

تلفن های تماس: ۶۶۵۷۰۴۵۴ – ۶۶۵۷۰۴۵۵

    ساعت کاری شرکت: شنبه تا چهارشنبه: ۹:۳۰ صبح الی ۱۶:۳۰، پنجشنبه: ۹:۳۰ صبح الی ۱۳