ویزای شینگن ایتالیا

ویزای شینگن ایتالیا

ایتالیا شبه جزیره ای است در جنوب قاره اروپا و در مرکز دریای مدیترانه و با مساحت ۳۰۱٫۲۴۵ کیلومترمربع دارای جمعیت ۵۷٫۶۹۰٫۰۰۰ نفر میباشد. پایتخت ایتالیا شهر رم است و مردم این کشور به زبان ایتالیایی صحبت میکنند. دین اکثریت مردم ایتالیا مسیحیت کاتولیک میباشد و پروتستانها، یهودیها و مسلمانان (که اکثرا مهاجرین هستند) نیز در این کشور زندگی میکنند. آلمانی، فرانسوی و اسلوونیایی نیز زبانهایی است که در این کشور از آن استفاده میشود.

کشور ایتالیا در شمال کشور به دلیل وجود رشته کوههای آلپ دارای آب و هوای سرد سیر و در جنوب خشک میباشد. این شبه جزیره در کل ایتالیا دارای آب و هوای گرم مدیترانه ای است.

ویزای شینگن چیست؟

شینگن به مجموعه ای از کشورهای اروپایی گفته میشود که قوانین یکپارچه‌ای را در راستای مقررات مرزی و مسافرتی خود، وضع کرده‌اند. این کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا، پیمانی را با نام “معاهده شینگن” بسته اند که به موجب این قرارداد تمام کشورهای خارج از این اتحادیه، به منظور سفر و اقامت در محدوده شینگن، موظف به دریافت مجوز ورود و روادیدی بنام ویزای شینگن میباشند. کشور ایتالیا و ۲۵ کشور دیگر عضو معاهده شینگن میباشندو برای سفر به این کشور باید ویزای شینگن ایتالیا را دریافت نمایید.

چنانچه ویزای شینگن ایتالیا را دریافت کنید و از کشور ایتالیا وارد محدوده ی شینگن شوید، می توانید به همه ی کشورهای عضو شینگن سفر کنید، زیرا کنترل مرزی در بین کشورهای شینگن وجود ندارد.

ویزای شینگن ایتالیا

ویزای شینگن ایتالیا از معروفترین و همچنین پرطرفدارترین ویزاها است. دریافت ویزای شینگن ایتالیا با توجه به هدف و نوع سفر شما دارای شرایط و ضوابط متفاوتی است. ایرانیانی که قصد سفر تفریحی به کشور ایتالیا را دارند باید برای ویزای توریستی ایتالیا و مسافرانی که به منظور کسب و کار و تجارت به کشور ایتالیا سفر میکنند باید برای دریافت ویزای تجاری ایتالیا اقدام کنند.

مراحل دریافت ویزای شینگن ایتالیا | تعیین وقت سفارت ایتالیا

کشور ایتالیا در ایران دارای دفتر سفارت میباشد و متقاضیان دریافت ویزای شینگن ایتالیا میتوانند پروسه ی دریافت ویزای شینگن خود را محل سفارت ایتالیا انجام دهند. اولین مرحله و در واقع مهمترین مرحله جهت دریافت ویزای شینگن ایتالیا دریافت وقت سفارت ایتالیا است. متقاضیان قبل از مراجعه به سفارت باید از طریق سایت سفارت ایتالیا وقتی را برای خود رزرو نمایند. تعیین نوبت بصورت آنلاین صورت میپذیرد. مراجعین پس از ورود به سایت باید برای خود حساب کاربری ایجاد نمایند. از آنجایی که زمان نوبت دهی مشخص نمیباشد و سایت سفارت ایتالیا در ساعات مشخصی جهت تعیین وقت باز نمیشود و همچنین تمام وقتهای موجود در همان دقایق اولیه پر میشوند، از این رو متقاضیان دریافت وقت سفارت ایتالیا میبایست این کار را به کارشناسانی خبره و با تجربه واگذار نمایند.

نکته: در نظر داشته باشید که ممکن است حدود ۲ ماه گرفتن ویزای شما طول بیانجامد. بنابراین باید زودتر از تاریخ سفرتان برای دریافت وقت سفارت ایتالیا اقدام نمایید.

۱ تکمیل فرم اطلاعات فردی ویزای شینگن ایتالیا

پس از انجام مراحل تعیین وقت و مشخص شدن تاریخ حضور شما در سفارت ایتالیا، گام بعدی پر کردن فرم اطلاعات فردی متقاضی میباشد. که برای هر نفر باید فرم بصورت مجزا تکمیل گردد. بعنوان مثال برای یک خانواده ۴ نفره، برای هر فرد باید یک فرم بطور کامل تکمیل گردد. فرم اطلاعات فردی را از لینک زیر دانلود نمایید.

دانلود فرم اطلاعات فردی ویزای شینگن ایتالیا 

پس از تکمیل فرم باید آنرا را جهت بررسی به تلگرام ویزاسازان ارسال نمایید.

تلگرام ویزاسازان: ۰۹۳۶۳۲۹۷۱۷۹

۲ پر کردن فرم سفارت ایتالیا

گام بعدی برای دریافت ویزای شینگن ایتالیا پر کردن فرم سفارت ایتالیا است. این فرم برای سفارت ایتالیا دارای اهمیت بسیاری است. بنابراین در تکمیل آن بسیار دقت نمایید. کوچکترین اشتباهی در ثبت اطلاعات خواسته شده در فرم و عدم صحت اطلاعات آن میتواند بر روی ویزای شما تاثیر منفی داشته باشد. فرم سفارت ایتالیا را پس از دانلود پرینت گرفته و تکمیل نمایید و در روز مصاحبه حضوری به همراه سایر مدارک خواسته شده ارائه دهید. لازم به ذکر است سفارت ایتالیا مدارکی که به صورت الکترونیکی به دفتر سفارت ارسال می شوند را مورد بررسی قرار نمی دهد و ایمیل هایی که در آن ها مدارک ضمیمه شده اند بدون بررسی پاک خواهند شد.

فرم سفارت ایتالیا را میتوانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

دانلود فرم سفارت ایتالیا 

۳ تهیه چک لیست مدارک ویزای شینگن ایتالیا

مرحله ی آخر جهت دریافت ویزای شینگن ایتالیا تهیه چک لیست مدارک است. متقاضی بابد تمام موارد خواسته شده در چک لیست را آماده کرده و در روز مصاحبه آنرا ارائه دهد.

۱-  فرم سفارت ایتالیا
۲-  دو قطعه عکس پرسنلی ۴×۳ بدون رتوش
۳-  گذرنامه با حداقل دو برگ سفید و حداقل سه ماه اعتبار باقی مانده از تاریخی که فرد، حوزه شنگن را در پایان سفر ترک خواهد کرد.
۴-  هزینه صدور روادید به قرار ذیل که تنها به صورت نقدی و در وجه یورو قابل پرداخت است:

  • افراد بزرگسال: 100 یورو
  • افراد ۶ تا ۱۲ سال: ۳۵ یورو
  • افراد زیر ۶ سال: رایگان
  • همسران شهروندان ایتالیایی یا تبعه اتحادیه اروپا و نیز فرزندان زیر ۲۱ سال آنان، در صورت ملحق شدن به والدین یا همراهی ایشان، از پرداخت هزینه صدور روادید معاف خواهند بود.
  • والدین و والدین همسر شهروندان ایتالیا یا اتحادیه اروپا، در صورتی که تحت تکفل اقتصادی فرزند دارای تابعیت ایتالیایی یا اروپایی خود باشند؛ و نیز، فرزندان باالی ۲۱ سال شهروندان ایتالیا یا اتحادیه اروپا ، در صورتی که همچنان تحت سرپرستی اقتصادی یکی یا هردوی والدین باشند، از پرداخت هزینه صدور روادید معاف خواهند بود.

۵-  دعوت نامه تکمیل شده

در صورتی که متقاضی توسط یک شهروند ایتالیایی یا خارجی که اقامت قانونی در ایتالیا دارد، دعوت شود فرد دعوت کننده باید نمونه دعوت نامه را به صورت کامل پر نموده و تصویر یکی از مدارک شناسایی ذیل را نیز به آن ضمیمه کند:

  • شهروندان ایتالیایی: گذرنامه یا شناسنامه معتبر
  • شهروندان خارجی مقیم ایتالیا: اجازه اقامت با اعتبار حداقل یک ماه از تاریخ خاتمه روادید درخواستی

۶-  اصل و تصویر شناسنامه معتبر متقاضی به همراه ترجمه رسمی به زبان ایتالیایی یا انگلیسی (بدون نیاز به تأیید وزارت دادگستری یا وزارت امور خارجه)
۷-  اصل و تصویر مدارک شغلی متقاضی به همراه ترجمه رسمی به زبان ایتالیایی یا انگلیسی (بدون نیاز به تأیید وزارت دادگستری یا وزارت امور خارجه)
۸-  مدارک مربوط به شاغلین:

  • مدیران و اعضای هیئت مدیره شرکت ها

آخرین روزنامه رسمی (که از تاریخ آن بیش از سه سال نگذشته باشد) حاوی اطلاعات تأسیس و ثبت شرکت مربوطه و نام متقاضی. چنان چه بیش از سه سال از تاریخ روزنامه رسمی گذشته باشد، متقاضی باید یک روزنامه رسمی جدید (با تاریخ زیر سه سال) نیز شامل تغییرات احتمالی انجام پذیرفته در خصوص تأسیس شرکت؛ ویا یک گواهی از اداره ثبت دال بر ادامه فعالیت شرکت علیرغم عدم ثبت تغییرات، ارائه نماید.

  • مشاغل آزاد:

پروانه کسب معتبر صادره از اداره مربوطه در شهر محل اقامت یا کارت بازگانی معتبر

  • مشاغل وابسته و کارمندان دولتی:

لیست پرداختی شش ماه آخر بیمه شغلی یا کارت پرسنلی صادره توسط سازمان دولتی یا نیمه دولتی مربوطه، یا معرفی نامه ای از سوی شرکت مربوطه در تأیید رابطه کاری متقاضی با آن شرکت ضمن مشخص نمودن سمت شغلی وی.

۹-  اصل و کپی مدارک مالی، که حاکی از تمکن مالی فرد و امکان او برای تامین مالی سفر باشند؛ به همراه ترجمه به زبان ایتالیایی یا انگلیسی (بدون نیاز به تأیید وزارت دادگستری یا وزارت امور خارجه)

  •  پرینت گردش سه ماهه آخر حساب جاری با مهر و امضای بانک

یا

  • کارت اعتباری بین المللی شخصی از قبیل Mastercard, Visa ،Express American و پرینت حساب مربوطه.

یا:

  • ضمانت نامه بانکی تحت عنوان (bancaria Fideiussione) که از سوی شخص دعوت کننده برای متقاضی روادید نزد یکی از بانک ها یا شرکت های بیمه ایتالیایی ایجاد و منعقد می شود. مبلغ این ضمانت نامه نباید کمتراز مبالغی باشد که در جدول واقع درکنسولگری مشخص شده اند.
  • علاوه بر مدارک یاد شده، چنان چه متقاضی دارای سند ملکی نیز باشد، توسط کنسولگری در پرونده لحاظ می گردد.

۱۰-  اصل و کپی بیمه مسافرتی بین المللی با پوشش حداقل.۳۰ هزار یورو که کل دوره اقامت متقاضی را در حوزه شنگن پوشش دهد.
۱۱-  اصل و کپی بلیط هواپیما یا رزرو بلیط.
۱۲-  اصل و کپی رزرو هتل یا هتل ها (در صورت دارا بودن) و برنامه سفر در ایتالیا.
۱۳-  کپی صفحه اول گذرنامه و روادیدهای گذشته (در صورت دارا بودن)

دانلود چک لیست مدارک ویزای شینگن ایتالیا

نکات مهمی که جهت اخذ ویزای شینگن ایتالیا باید بدانید:

  • کنسولگری این اختیار را دارد که در صورت نیاز به بررسی بیشتر و بهتر، مدارک دیگری را نیز از متقاضی طلب نماید.
  • توجه داشته باشید که خود شخص متقاضی باید در هنگام ارائه ی مدارک حضور داشته باشد و نباید مدارک را از قبل برای سفارتخانه ارسال نموده باشد.
  • برای کودکان زیر ۱۲ سال همه ی مدارک باید توسط والدین یا قیم قانونی ارائه شود.
  • ورود تبلت، تلفن همراه و رایانه ی شخصی به اداره های کنسولی ممنوع است.
  • برای همه ی افراد متقاضی ویزا به جز کودکان زیر ۱۲ سال اثر انگشت اجباری است.
  • چنانچه مدارک را کافی و جامع ارائه ندهید درخواست شما برای ویزا رد خواهد شد.

    جهت تعیین وقت سفارت ایتالیا کافیست اسکن صفحه اول پاسپورت خود را به شماره ۰۹۳۶۳۲۹۷۱۷۹ در تلگرام و یا واتس اپ ارسال کنید. همچنین میتوانید اسکن صفحه اول پاسپورت خود را به ایمیل info@visasazan.com ارسال نمایید.

تلفن های تماس: ۶۶۵۷۰۴۵۴ – ۶۶۵۷۰۴۵۵

* توجه داشته باشید همراه داشتن مبلغ 100 یورو برای خدمات روز مصاحبه الزامی است.

    ساعت کاری شرکت: شنبه تا چهارشنبه: ۹:۳۰ صبح الی ۱۶:۳۰، پنجشنبه: ۹:۳۰ صبح الی ۱۳